Marketing, promocja, reklama

Czy warto skorzystać z usług firmy SEO?

Aby skorzystać z doświadczenia profesjonalistów agencji SEO Kraków, skieruj się tu.

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy portali internetowych, którzy chcą wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie starań samodzielnie. Nie dysponując rozeznaniem w obszarze SEO i nie monitorując systematycznie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać prawidłowo i – najważniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to utworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, aczkolwiek nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Budżet przekazany na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w pracują tam też osoby od kampanii Google Ads, grafiki, kodowania czy copywritingu, które służą rzeczową pomocą w tych sferach.

Działanie dobrej agencji SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest mnóstwo. Co wziąć pod uwagę w toku poszukiwań firmy, która zwiększy naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy postawić na agencję, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych oraz reklamowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która istnieje od około dziesięciu lat, można mieć pewność, że ma ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich poprzednich prac. Na stronach agencji SEO zazwyczaj znajduje się sekcja „Case study”. Zanim sygnuje się umowę wypada przeczytać opisy takich przypadków, żeby samemu przekonać się, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, a także to jakie kwestie udało jej się rozwiązać i z jakimi branżami pracowała. Solidna agencja SEO to taka, która działa transparentnie: zawiadamia o harmonogramie zadań na najbliższe miesiące, a także przesyła sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich następstwa.

Inny nie do przecenienia aspekt to personalizacja oferty i dostosowanie strategii prac do profilu działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o dodatkowe dane o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się wyszukać na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych uprzednio pracach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta usługach lub artykułach, które pragnie wypromować.

Rozliczenie za usługi firmy SEO – których ofert unikać

Nieufnie należy podejść do agencji SEO, które proponują rodzaj umowy z zapłatą za uzyskany wynik. W takim systemie klient płaci firmie SEO wtedy, kiedy słowa kluczowe osiągną określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top10 bądź do Top3). To nadal dość popularny model rozliczeń, jednakże wiąże się ze znacznym zagrożeniem – można wszak osiągnąć natychmiastowe rezultaty za pomocą łamania reguł określonych przez Google. Stale uaktualniany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, w związku z tym dobra firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Jeśli chodzi o cenę za współpracę z agencją SEO, to sporadycznie jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, aby przeprowadzić skrupulatny audyt SEO, a później wykonywać wszystkie wyliczone w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty prac bywają dużo mniejsze.

Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]