Marketing, promocja, reklama Usługi Witryny internetowe

Pozycjonowanie – najważniejsze zagadnienia

Zajrzyj tu po więcej szczegółów o strony internetowe pozycjonowanie.

Istnieją trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, finały Pucharu Europy w piłce nożnej lub Dzień Dziecka. Ten rodzaj pozycjonowania jest szczególnie efektywny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Przeważnie trzeba zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść strony.

Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon

Drugi model pozycjonowania to trafne i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Za sprawą właściwego dobrania fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads ulegną sporej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon to również dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest także to, że rośnie tendencja do wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– smartfon LG K40 niebieski,
– obuwie Adidas V racer białe sklep online,
– golarka Eldom G50 5 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne przede wszystkim dla sklepów online. Za sprawą tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę produktów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu kluczowe jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się zazwyczaj:
– dzielnicę (np. “sklep RTV Żoliborz”)
– miejscowość (“masażysta Kraków”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w działaniach dla firm lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do osób rezydujących na tym samym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest stosowana także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.

Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]