Marketing, promocja, reklama Usługi Witryny internetowe

Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?

PBN - ta niebywała oferta Was zadziwi.

Żeby konsument wyszukał twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę www, lecz także postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej kolejne rzetelne i przydatne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno też zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

PBN – przydatne jako komponent wieloskładnikowej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, bowiem są budowane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową bądź firmę SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są najczęściej wykorzystywane jako jeden z punktów wieloaspektowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze rezultaty ich zastosowania widać w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej dobrze zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość pozyskania pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Minusem PBNów jest to, że ich stworzenie to spory koszt, a potem konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich na właściwym poziomie.

Jak zastosować PBN? Rekomendujemy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci portali bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To niejako każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej adres e-mail lub telefon, adres stacjonarny oraz nazwa. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również zakładka w internetowym katalogu firm, profil w mediach społecznościowych albo artykuł, pod którym dodano firmowe dane kontaktowe.

Kolejny skuteczny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów z podaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej użyteczność pierwotnego artykułu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych postrzegają jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, wiarygodne teksy. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych w szczególności z bieżącymi wydarzeniami, prawem, inwestycjami oraz zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO